Зростаюча увага до екологічних проблем та сталого споживання спричинила популярність екоаксесуарів та сумок. Креативний підхід, який обрав для себе 3,14BAN передбачає використовувати матеріали, які вже були у використанні, оновлюючи їх і надаючи друге життя в новому вигляді. Сумки можуть бути водостійкими та міцними, тому що виготовляють їх з банерів.
Катерина Уварова - засновниця та ідейна натхненниця 3,14BAN народилася в м. Макіївці, Донецької області, яка з 2014 року окупована. «Після 2014 я переїхала до Бердянську, де закінчила школу. А у 2016 році вступила до університету ХНУ імені Каразіна на соціологічний факультет, спеціалізація соціальні комунікації реклама та піар. Працювала в декількох компаніях рекламних в якості SЕО-спеціаліста, SMM-спеціаліста, але потім мені не сподобалося працювати на когось і я вирішила, що буду займатися своєю справою», - розповідає Катерина. І так у 2019 році, ще бувши студенткою, в Катерини зародилася ідея створення власного бренду.
Все зародилося у Харкові
«Колись в якості практики ми робили івенти різноманітні, а після них залишались банери, котрі потім в комірці університету лежали і їх ніхто не використовував повторно,- ділиться Катерина. - Я побачила цю картину, мені на той момент було цікаво що з тієї тканини можна зробити». Дівчина знайшла швачку Олю, з якою працюють по сей день, принесла їй банер і сказала: «Щось хочеться пошити, але я не знаю що, і взагалі що з цього вийде». Тканина банера досить специфічна - це не бавовна, не джинса, тому не кожна швачка була готова братися за таку роботу. Катерина обшукала понад 10 майстринь, і чи не кожна боялася пошкодити свою машинку та інструменти. «Оля згодилася і запропонувала зробити сумку, звичайну, з якою можна сходити до пошти, в магазин,» - так 3,14BAN виготовив свою першу сумку, далі виставили на сторінці у фейсбуці, після чого люди зацікавились і бренд запустив активну діяльність, яка продовжується уже протягом 4 років.
Щоби придумати назву сиділа вся команда
Команда 3,14BAN складається з трьох осіб: Катерина - комунікаційна менеджерка, яка ще й займається пошуком клієнтів для корпоративних замовлень, швачка Оля, яка розробляє нові моделі сумок та займається всім технологічним процесом та Юля - бухгалтерка, яка веде облік та допомагає в генерації нових ідей.
Пів року бренд працював без назви, тоді Катерина вирішила, що треба щось придумати. «Ми дійшли висновку, що це точно має бути бан - бо це банери в назві, але хотіли додати ще й концепт, і оскільки в нас в команді ще є бухгалтерка, вона запропонувала число π - число нескінченності, - згадує Катерина, - події відбуваються кожен день, кожен місяць, а банери продовжують робити - цей процес нескінченний». А далі команда зрозуміла, що бан у назві - це ще й це заборона до сміття, заклик не викидати той ресурс, який можна використати повторно. Не дивно, бо 3,14BAN це про усвідомлене споживання і про те, що треба давати друге життя тим речам, яким навіть не подумали й дати. А ще це про креативне мислення.
З приходом повномасштабної війни бренд втратив майстерню, люди роз’їхались, але з часом робота продовжилась, команда знайшла орендоване приміщення з машинками та відновила роботу заново. Окрім цього ще й релокувалося і тепер знаходиться на два міста: Харків та Львів. В грудні прокинулися «корпоративники» і ПІБАН почав заново робити корпоративний мерч, нову продукцію, нові моделі, як казала Катерина: «Щоб люди бачили, що ми працюємо, ми не зупинились, не поїхали за кордон, не покинули свою справу. А ще ми знайшли нові магазини в плані розширення і люди почали купувати продукцію. Головне - не треба зупинятися, тільки робити, розвиватися, придумувати щось нове і показувати людям що ми не вмерли»
Сміття не може коштувати дорожче ніж 50 гривень
На етапі заснування бренду траплялися різноманітні складнощі як і по швейній справі, так і у суспільстві. Катерина розповідає: «На той момент люди не розуміли ідею, нащо переробляти та давати друге життя цьому ресурсу. Але ми те слухали й робили далі свою справу». Після цього вирішили, йти до великих компаній, в яких в корпоративних правилах вказано про екологію, соціальне підприємництво, тоді ж запрацювали активніше. Спершу своєю аудиторією 3,14BAN ставив людей, пов’язаних з екологією, ті котрі сортують і підтримують історію Zero waste, потім додали іншу - «креативники-шукачі унікального», як їх називає Катерина, - люди, які обирають унікальні вироби, не мас-маркетний одяг і вишукують своє, а третя - це корпоративні замовлення, великі компанії, орієнтовані на екологічне підтримання свідомості в компанії. Буває і таке, що люди самі звертаються за замовленням. Катерина поділилася однією такою історією: «До нас прийшла дівчина років 30 у 2020 чи 2021 році, принесла свою кравчучку, з якою ходить до базару, але через дощ, сльоту це незручно, кравчучка їй не подобається. І ми для неї розробили кравчучку з банера, і дівчина потім надсилала нам фотографії, відмічала у пабліках на фейсбуці. І дійсно функціональний виріб вийшов». За кожним таким виробом стоїть певна історія, одного разу хлопець приніс банер з весілля друзів.
Будемо робити далі те, що ми краще вміємо
3,14BAN і зараз активно продовжує свою роботу. Нещодавно вони пошили плащ з банера. Катерина говорить: «Це новий рівень з історії аксесуарів до історії одягу і це новий виклик, бо ніхто ще в Україні не шив одяг з такої тканини, як банер». Окрім цього це щей дуже стильно та креативно. «Плануємо і далі експериментувати з елементами одягу, а для корпоративних замовлень замислили розробити новий продукт - блокноти з обкладинкою з банера та аркушами з переробленого паперу, - каже Катерина, - ну і звичайно не зупинятися і робити далі те, що ми краще вміємо».