«Дерево – це глибокий символ. Дерево життя. Уявити тільки: воно може бути старшим за людину. Тебе ще не було, а дерево вже росло – тут і зараз. Це живий організм, який бачив дуже багато. Свідок історії – дерево завжди про мудрість і неідеальну красу. В цьому його магія…»

Частинка цієї магії може бути у кожному домі. Зберігати її навчилися в селі на Івано-Франківщині. У 2019 році Сергій Угринюк з донькою Роксоланою заснували майстерню DeepWood, в якій виготовляють дизайнерські вироби з дерева та епоксидної смоли. 

Про любов до ручної праці як родинний спадок, а також про мистецтво закарбовувати часточки лісу в предмети інтер’єру розповідає співзасновниця та ідейна натхненниця майстерні Роксолана Угринюк.

 

Ця історія почалася глибоко в карпатському лісі. Там, де після буревіїв і вирубок залишалися повалені дуби. Великі, міцні – вони просто лежали на землі. 

Як це так: якісне дерево, яке згниє чи піде комусь на дрова, думалося Роксолані, коли вона з батьком – столяром у третьому поколінні – ходила в ліс по гриби та ягоди. 

Одного разу вони привезли повалений дуб у майстерню та почали експериментувати. Шукали способи «оживити» деревину, наділяли її функціоналом. Так лісові дерева перетворилися на ексклюзивний декор, а часточки Карпат відтоді прикрашають оселі людей далеко за межами України. 

«У нашій родині з деревом три покоління чоловіків працюють. Мій прадід робив колись двері і вікна. Дідо ще й меблі робив. Потім батько робив меблі, – ділиться Роксолана. – У майстерні було повно обрізків. На меблі вони не годяться, але в тата рука не піднімалася їх викинути. Це вже потім він мені розповів, що завжди мріяв створювати з дерева щось мініатюрне, якісь витончені речі. 

Я ж – художниця. У мене освіта дизайнера інтер’єру. Творити – це моє життя. Якось я працювала над проєктом, де треба було відтворити вимираюче село. Я довго думала, як передати цей ефект вимирання, ефект серпанку, аж поки не спробувала епоксидну смолу. Вийшло неймовірно! Застигаючи на предметах, епоксидна смола лишається прозорою. Нею можна задокументувати справжність речей. Цю її властивість ми з батьком і додали в свою роботу з деревом».   

Визначившись із матеріалами для творчості, Сергій із донькою перейнялися технологією виробництва. Рік експериментували й удосконалювали майстерність. 

«У нас була ідея фікс: знайти виробника смоли, яка була би безпечною. Ми не використовуємо будівельну смолу – лише ту, яка використовується в побуті. При цьому вона має витримувати температуру, бути міцною та не жовтіти, – розповідає Роксолана. – Коли обрали смолу, стали шукати матеріал для покриття виробів. Це ще те завдання, бо лаком можна або виявити текстуру дерева, або її згладити. Ми перебрали з десяток еколаків різних виробників, поки не знайшли свій – такий, який робить поверхню ідеально гладенькою. Речі ж мають бути не просто екологічні, а й естетику мати».

Бренд екологічного складу та відповідального виробництва

Результатом творчих пошуків Сергія Угринюка та його доньки став еклектичний бренд DeepWood – взірець речей делікатних, особливих й обов'язково з дерева. Свічники та органайзери, серветниці та підставки для чашок, кухонні дошки та підноси – усе ручної роботи, екологічного складу та відповідального виробництва. Майстри не вирубують для своїх виробів здорові дерева – вони навпаки дарують нове життя таким, які більше не ростимуть. Чи це дуби, що їх викорчували буревії в лісі. Чи це горіх, який сусіди зібралися різати на дрова. Також в асортименті є речі з ясена, червоного дерева та маслини. 

«Нам важливо, щоб усі вироби були функціональні. Щоб люди ними користувалися, а не просто розставляли на полицях, – говорить Роксолана і презентує фаворит покупців: – Речі, які у нас найбільше купують і які зробили бренд впізнаваним, це скриньки. З’явилися вони в майстерні випадково. Якось батько спробував зробити кілька штук із дерев’яних обрізків. Ми виставили фото скриньок у соцмережах, людям сподобалось. Вони навіть придбали ті перші вироби. Тепер це наш топ продажів».     

Продукцію DeepWood обирають люди, які цінують якість і відчувають естетику. Розуміють філософію мистецтва. Надають перевагу натуральності та вирізняються індивідуальністю. Цінності своїх клієнтів розділяють і виробники. 

«Наш бренд – про українські ліси та любов до природи. Про можливість працювати в Україні та гордість розповідати світу про її потенціал і талановитих людей», – пишається Роксолана. 

 

Чим простіше мистецтво, тим голосніше воно звучить

А ще DeepWood – про сміливість осучаснювати традиції українського ремісництва, підкреслюючи в речах завжди актуальні мінімалізм, гармонію та класику. 

«Вироби ручної роботи сьогодні не обов’язково мають повторювати давні візерунки й орнаменти. Ремісницькі речі можуть виглядати сучасно, можуть бути стильними. Наші скриньки, свічники чи підноси різні за характером, але всі вони мінімалістичні. Не потрібні зайві виїмки, які лише пил у себе збиратимуть. Мистецтво треба робити простішим. Воно тоді голосніше звучатиме».  

Мистецтво, яке творять Сергій Угринюк з донькою, звучить далеко за межами України. Крафтові дизайнерські вироби з дерева та епоксидної смоли продаються у магазині DeepWood на платформі Etsy. У планах майстрів – відкрити власний магазин і на Amazon. Бренд утверджується, а компанія розвивається. 

«Ми хочемо розширюватись, – каже Роксолана. – Щоб не лише творити та продавати, а й давати людям можливість заробляти гроші. Речі ручної роботи мають великий термін виробництва. Над кожною задумкою доводиться довго працювати – можна й делегувати частину роботи». 

«В українців у крові – робити руками і робити якісно»

У команді вже є менеджерка, яка займається продажами. Чоловік Роксолани допомагає з документами. Виробники також звертаються до місцевих підприємців, які можуть допомогти виконати замовлення. Час долучати до виробництва майстрів.  

«Ми не працюємо на кількість. Ми працюємо на якість, – говорить Роксолана. – Крафт – це творчість. Кожна наша скринька чи підстаканник унікальні. Технічно неможливо зробити дві однакові речі з деревини, бо не буває двох однакових шматочків дерева. Люди готові чекати свої замовлення, адже вони розуміють цінність продукту. Але нам хочеться встигати більше. Тим паче, що українські ремісники вміють робити дуже якісні речі. 

Як людина творча я не можу довго засиджуватися на одному місці, тож зараз живу в Канаді. Я спостерігаю за тим, що створюють в Україні, і слідкую за виробниками з інших країн. І знаєте, що я вам скажу? У нас роблять краще. Напевно, це в українців у крові – робити руками і робити якісно».       

 

Автор: Ірина Шаталова